استان خراسان رضوی با دارا بودن چهار گمرک فعال با دو کشور افغانستان و ترکمنستان همسایه هم مرز است و تبادلات اقتصادی دارد.

امکانات گمرک‌های خراسان رضوی در زمره بهترین‌های کشور

به گزارش قدس خراسان، جواد جعفری با اشاره به اینکه گمرک های استان از نظر امکانات در زمره بهترین گمرک های کشور به شمار می رود اظهار کرد: این استان با دارا بودن چهار گمرک با ۲ کشور همسایه هم مرز هستیم.

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: ترانزیتی که از مرزهای استان خراسان رضوی صورت می گیرد به کشورهای افغانستان، آسیای میانه و در نهایت چین ختم می شود.

وی ادامه داد: فعالیت های خوبی در گمرک دوغارون در ۱۰ ماه گذشته شکل گرفته است و اکنون به صورت روزانه حدود ۶۰۰ ورود و خروج به این گمرک وجود دارد که طبق برنامه ریزی انجام شده ۲ برابر خواهد شد.

جعفری گفت: گمرک قدیمی سرخس با داشتن وسعت ۱۰ هکتاری امکان فعالیتهای جدید را نداشت که از ابتدای امسال موضوع انتقال گمرک شهید شوشتری به نقطه جدید خود در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم به زودی مورد بهره برداری رسمی قرار گیرد تا در نهایت منجر به رسیدن دورنمای فعالیت ۳۰۰ میلیون تنی این گمرک شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با اشاره به گمرک لطف آباد افزود: با توجه به محدودیت‌های فیزیکی موجود در حال حاضر روزانه ۴۰۰ ورود و خروج در این گمرک شکل می گیرد که خواب کامیون ها را به صفر نزدیک کرده است، در نظر است با اصلاح مهندسی بتوانیم تبادل کالا در این گمرک را به بیشتر از شرایط فعلی برسانیم.

وی گفت: در کنار گمرک باجگیران، بازارچه مرزی فعال شده است که بر اساس آمار روزانه حدود هزار و ۴۰۰ نفر از کشور ترکمنستان برای خرید به این بازارچه مراجعه می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.